Go back
THE OFFICIAL DIRECTORY OF CONTEMPORARY ARTISTS
Current locale language
Grégoire
EMERGING ARTIST
Lyon 03 / France
Artiste Painter
Grégoire
Artistic approach

 

 

MON HISTOIRE

Plus qu'un art, une passion.

 

Né à Paris en 1952, je dessine depuis ma petite enfance.

 

Ecole ABC de dessin de Paris et cours du soir de l'Ecole des Beaux Arts simultanément avec une formation graphiste-illustrateur en agences de communication. Publicitaire, je travaille en parallèle le dessin et la peinture et participe à de nombreux salons et expositions régionaux. 

 

 

 

Peintre indépendant de la Maison des Artistes, j’élargie le champs géographique de mes expositions, seul ou par le biais d’associations de peintres régionaux.

 

Traversant selon mes envies plusieurs époques de l'hyper-réalisme à l'impressionnisme, je suis captivé par des thèmes comme la ville, le portrait, la femme, mes "Secrets" et "mes Imaginaires", images porteuses de mille pensées secrètes dans un voyage de couleurs et de lumières.

 

 

 

Jj’expose mes oeuvres dans les salons et galeries et travaille sur commande.

 

Quelques-unes de mes peintures ont été acquises également à l’étranger, Espagne, Italie, Belgique, Suisse, Pays Bas, Japon, UK, USA Californie.

 

 

 

Born in Paris in 1952, I have been drawing since my early childhood in contact with a father who exhibited his works in Parisian galleries.

 

ABC drawing school in Paris and evening classes at the Ecole des Beaux Arts simultaneously with graphic designer-illustrator training in communication agencies. Advertising, I work in parallel drawing and painting and participate

 

in many regional fairs and exhibitions.

 

Independent painter of the Maison des Artistes, I widen the geographical field of my exhibitions, alone or through associations of regional painters. Crossing according to my desires several eras from hyper-realism to impressionism,

 

I am captivated by themes like the city, the portrait, the woman, my "Secrets" and "my Imaginaries", images carrying

 

a thousand secret thoughts on a journey of colors and lights. 

 

I exhibit my works in salons and galleries. Some of my paintings have also been acquired abroad, Spain, Italy, Belgium, Switzerland, Netherlands, Japan, UK, USA

The artist has no events planned at the moment. I add an event
The artist has not yet entered his path.

The artistic work of Grégoire

Newly added works

My works